torsdag 17 mars 2011

Kyrkslätt 12-13.3.2011

Ja, då har vi varit en liten sväng till Kyrkslätt, nära Helsingfors på utställning.. 

Mina tjejer fick idel lovord från domarna och jag är jättenöjd med helgen :)

Nubia blev International Champion på lördag och fick sitt första cert i klass 5 på söndag..

Lilla Solace fick sitt andra CAC på lördag, blev BIV och Nominerad till Best in Show panelen, där hon fick 2 röster av domarna :))

På söndag blev Solace Champion och knep BIVet igen :) Inför nomineringen tyckte domaren att hon skulle växa på sig lite och jag håller helt med, inte helt lätt för en 11 månaders tjej att tävla mot mycket äldre honor..

Det var massa trevliga besökare på utställningen som hade frågor kring bengalen som ras och jag gjorde mitt bästa för att svara på alla frågor med min något knaggliga finska, hoppas jag inte sade något tokigt :))

Nordic Glow showbur

2 kommentarer: