måndag 2 maj 2011

Lovie har det bra..

Älskade hjärtegrynet Lovie lever ett riktigt bortskämt kastratliv hos Tina i Vasa, hon har en egen solstol på balkongen där hon får glänsa ikapp med solen :)


Hon har däremot varit lite stygg under helgen och lyckats klämma ut sig från balkongen och förmodligen orsakat en mindre hjärtattack hos både matte och husse.. Tack och lov hittades hon hos grannens balkong, pust..

Summa summarum, livet med en bengal i huset blir aldrig tråkigt :))

Jag hade en riktigt mardrömsdag för nåt år sen när Lion hade lyckats öppna min låsta altandörr och gett sig ut på en liten tur runt i kvarteret :/ Själv hade jag hög feber, men det vara bara att ge sig ut och leta efter honom.. Jag skulle inte gå hem förräns han var hittad..
Många av mina kära vänner kom till min hjälp och både polis, radio, spådam och facebook blev inkopplade i fallet :))

Efter 7 fasansfulla timmar hittade vi äntligen honom bakom grannhuset och så fort han fick syn på oss, så sprang han tillbaka till min altan.. Tack o lov fanns en väninna där som kunde släppa in honom in till tryggheten igen..

Lilla gullet måste ha blivit riktigt skrämd av något eller någon för dom 2-3 följande dagarna låg han riktigt ihopkrypen i min famn.. Efter det fixade jag diverse lås, rep och kättingar i precis alla dörrar och fönster och mitt hem såg ut som Alcatraz, men Lion hölls hemma och det var det viktigaste :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar