måndag 4 juli 2011

Testsvar från UC Davis

Som jag skrev för ett tag sen så har det uppdagats att en massa bengaler är drabbade av PK-def, antigen som bärare eller positiva och nu har jag fått mina första provsvar från labbet..
Jag har 2 stycken bärare hemma (Nubia och Lion) och väntar ivrigt på resterande svar..

Det gäller att komma ihåg att det är lätt att avla bort, bara man parar rätt..
För min egen del så betyder det nu att min älskade fina Lionpion, pappa till 3 kullar blir kastrat på torsdag, eftersom jag inte har något lämpligt att para honom med..

Så när ni nu börjar testa och om ni har bärare, börja inte kastrera hejvilt, det är helt i onödan. Men tänk då på att bara para med negativ katt, testa ungarna och gå vidare med negativa avkommor i aveln och givetvis para dom sen i sin tur med negativa..

Kan tilläggas att en av Lions ungar är redan testad för länge sen och hon är negativ (N/N), och själv så väntar jag som sagt på fler svar..

Börja testa nu!!

Det går att maila mig vid frågor och funderingar: info@nordicglowbengals.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar