fredag 14 juni 2013

Två kottar i busken :)

Nyss när jag gick ut för att hämta in tvätten så hörde jag ett himla frustrande.. Gick runt och försökte lokalisera vart ljudet kom ifrån.. Till slut förstod jag att det kom från thujahäcken mellan mig och min granne..

Smög mig fram och såg att där fanns två igelkottar varav den ena förde ett himla oväsen och gick runt den andra.. Kan det vara så att den frustrande kottisen försvarar sitt revir och vill ha matstället ifred :) Eller är dom månne av olika kön och den frustrande är ute efter lite *luuv* för den ena är lite grå i färgen medans den andra är åt det bruna hållet..

Lade ut lite torrisar direkt åt dom i busken, men det vara bara den bruna som åt. Den gråa hade inte tid med det utan var fullt upptagen med sitt frustrande..

Snabbt in i huset och hämta fram kameran :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar