torsdag 17 februari 2011

Fler konstiga vanor...

Jag visade ju en film på Lion häromdagen och vill bara säga att han är inte den enda konstiga katten här hemma J

Min skånska Nubia har ju lite udda saker för sig med, hon är galen i pannkakor J


Hon sitter snällt bredvid när man steker dom och när det är dags för middag, så sitter hon framför tallriken och ska bli handmatad..
Nu är ju varken sylt eller socker bra för katter, så jag gav henne pannkakorna som dom var, men då dög det inte åt fröken, utan nää pannkakor måste serveras med sylt och socker…

Blev och fundera ifall dom andra katterna också skulle gilla pannkakor, men nix det är bara Nubisen som äter dom.. Såå med andra ord måste denna fascination komma redan från uppväxttiden när hon bodde hos superkocken Ullis J
Är det något annat du matat henne med som jag bör få reda på ;)

Lilla Solace och hjärtat Nikita har också en hel del knäppa grejer för sig, men mer om det en annan gång J

2 kommentarer:

  1. Eeemm.. sa jag inte det.. att vi föder upp våra bengaler på pancakes..?! Tips från USA, det är då de blir som Copsen vettu...=) Synd att lilla gumman inte fått det dagligen på Åland, för nu blir hon nog inte lika stor som han då =P. Ne, men jag tror det är ett pappa arv, han älskade öl å pizza när han bodde i Danmark.. ;)
    Klem å nesenuss på er alla. Och MER pancakes till Nubisen!

    SvaraRadera
  2. Det skall genast åtgärdas *skäms*
    Pancakes ska serveras minst 1 gång i veckan, och så pizza och öl på lördagar ;)

    SvaraRadera