söndag 2 januari 2011

Lovie darling...

Jag har ju alltid sagt att jag inte kommer att göra av mig med nån av mina katter när dom är klara med avelsbiten, så det är med stor sorg i hjärtat jag tagit detta beslut om att omplacera Lovie.

Jag vill ha alla mina djur hos mig, inte i några speciella hankattsrum eller utehus och hittills har det gått alldeles utmärkt.. Visst blir det ju lite meckigt och en hel del extra att städa om man ska fertila katter i hela huset, men jag vill ha det så.. Inte städandet, utan att alla mina djur är hos mig :))


Men för att återgå till min älskade Lovie.. Hon har ju alltid varit lite speciell för mig i många avseenden..
Hon är min första fertila hona och gett mig 2 fantastiska kullar, så hon är en stolt mamma till 9 st busungar som bor både i Sverige och Finland och en bor kvar här hemma hos mig :) Sen är Lovie lite försiktig och blyg..
Jag är övertygad om att hon kommer att blomstra upp om hon får vara en ensamkatt eller kanske får husera om nån snäll kastrat :)


Iom att mina katter har ökat i antal (har totalt 5 st), så har jag märkt att hon inte trivs längre i gänget :( Eller hon trivs med mig och Lion, men dom yngre tjejerna är på henne, så det har blivit ohållbart att alla är i samma rum.. Det är slagsmål och morrningar nästan hela tiden..
Ett tag funderade jag på att kastrera alla fertila katter och bara leva med ett gäng kastrater, allt för att kunna behålla Lovie.. Men det är inte riktigt klokt om man vill hålla på med avel..
Men nu ser det ut som att rätt hem har dykt upp och Lovie flyttar i mitten av januari.. Jag önskar så att hon får det bra och att hon blir behandlad som den princessa hon är, men det är jag säker på att hennes nya ägare Tina kommer att göra :)


Tack Tina för att du öppnar ditt hem åt min älskade Lovie!

4 kommentarer:

  1. Självklart, hos mig kommer hon att få all den kärlek och omtanke hon behöver! <3

    SvaraRadera
  2. Snyft snyft, alltid jobbigt när det inte funkar, men du får glädjas åt fina minnen och att hon är frisk. Hon får det jättebra i sin nya familj, kram till dig Mira!!

    SvaraRadera
  3. Tina: Det vet jag och det är därför jag vågar låta henne flytta till dig ;)

    Anna: Tack hjärtat, kjaaaam

    SvaraRadera
  4. :( även om Lovie o jag inte "dragit riktigt jämnt" alla gånger så kommer hon att saknas...:(

    (tror förstås att hon säkert får det bra!;))

    SvaraRadera