söndag 19 juni 2011

19.6

För exakt ett år sen fick jag min lilla Nubia levererad till UKs sommarutställning i Uppsala av bästaste Fifi.. Jag hade väntat läänge på rätt katt och äntligen var det dags för mig att få hem min skånsk/afrikanska drottning och före hemfärd passade jag på att ställa ut henne under helgen för det skulle dröja ett bra tag innan hon skulle kunna komma tillbaka till Sverige igen pga rabiesgränsen.

Det jag fick levererat var en lååång och smaaal otroligt vacker liten kisse som fräste och hade sig och hade man inte varit van vid katter, hade hon säkert blivit kvar där i Uppsala :)

Min väninna Lena och jag funderade nog hur vi skulle lyckas få ut henne ur utställningsburen utan att bli uppätna av detta lilla rivjärn.. Det slutade med att jag skopade in henne i puffen som hon låg i och väste och ner med hela paketet i transportburen :)

Väl på hotellet försökte vi med alla medel hitta något hos henne som skulle bevisa att hon var en Cooper avkomma (Cooper = supercool), men nix.. Lena kröp på golvet och handmatade den afrikanska drottningen och efter ett tag så glömde hon bort att fräsa, men så fort hon kom i närheten av mig så var det ett himla liv på det lilla livet :) Kan ju ha med att göra att jag luktade fertila Lion, hahaa..
Dag 2 på utställningen gick bra och hon var inte lika fräsig, och hon sjöng högljutt heela vägen till Åland :) Efter ett tag hemma så var hon kompis med alla och fann snabbt att Nikita var en bra typ att ty sig till. Nikita har tagit hand om henne från dag 1 och även idag så är dom allra bästa vänner. Om Lion leker lite för hårdhänt med henne, så kommer Nikita som en räddande ängel och klämmer sig emellan och avstyr Lions påflugenhet..

Nubia slutade med sitt fräsande ganska omgående, men vissa stora utställningar var lite läskiga i början och jag har ett par vackra minnen av det på min vänstra underarm.. Men nu är bruden precis som sin papi Cooper, supercool och bara underbar *luuv*

Tack än en gång Ullis och Fifi för min axelhängande gepard, hon var värd all väntan and I love her to bits

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar